Básně školské

18.02.2018

Zkrvené / 2009

Všechno je zkrvené,
Všechno je tak zkrvené,
Doruda,
Do hnědi,
Do tmava,
Do šedi.

Všechno je tak zkrvené,
Upatlané ruce,
Zkrvenou klikou, hýká,
Zkrvené pomalé lýka.

Zkrvené, tak zkrvené je vše.
Zkrvený je Microsoft Word,
Jenž opravuje zkurvený
Na zkrvený!

Ty noci / 2009

Ty noci,
Ty kleště,
Ty vřeští,
Tak běžte.

Ty touhy,
Ty kruhy,
Maskou
Zahnilé vruby.

Ty kradmé,
Ty snové,
Odumřelé,
Přec nové.

Ty deště,
Ty údy,
Rozsekané
Chůdy.

Ty ruce,
Ty plody,
Břicha
Bez vody.

Kapacity / 2009

Vylovené kapacity,
Ukradené angažmá
V roli ostřelovače.
Vylovené kapacity,
Vyhlazené bílé břity,
V noci slyšíme všechno.

Šla zamnou tma,
Byla rychlá,
Bušilo ve mně.
Jen popsaný papír
Odsouzený k ohni.
Peklo s ním.

Aperion / 2009

Začíná má arteterapie.
Dali mi papír a pastelky,
Mám zlomená ortodoxní pírka,
Ve dveřích, ta malá škvírka,
Slyším jejich bulvy,
Jak se převalují.
Doktor Placebo páře a hledá,
Leč má antropofobie
Utlumit se nedá.
Už mám kruh, podívejte!
Facka z obou stran
Mi švihla přes ksicht.
Barevné ukájení,
Slunečná soulož hlasivek,
Pásy spásy řežou, škrtí,
"Injekci, stále se vrtí!"
Modře se musím usmát,
Ta únava tvoří hromadu mědi.
Vzali mi i pastelky.
Šmejdi.

ABSTRAKCE / 2009

Abstrakce,
Pouhá atrakce
Malířské neschopnosti.
Abstrakce,
Nemoc nahých nervů,
Že slávu nikdy,
Jen za projebanou vervu.

Abstrakce,
Pohlavní abstinence,
Kde čára hledá čtverec,
Svého milence.

Abstrakce,
Nuda navrstveného lkaní,
Jen abstraktní malíř
Může předvést toto sraní.

Abstrakce,
Zatemnělá iluze světa,
Loutky před publikem,
Neprávem veta.

Kolik / 2008

Kolik mi bylo,
když všechno se slilo
do humánní hmoty,
obnažené hroty?

Kolik vám bylo,
když atomové silo,
to tisíci kilo,
co vládu ubilo?

Kolik jim bylo,
když uzurpované nebe
nábojnice lilo,
na deštníky z kovu
skrz táhlého lovu?

Kolik ti bylo,
když ses narodilo,
do lesa bez stromů,
už běž domů!

Kdo se bojí?  

Bojím se, bojím,
Že sny neukojím!
Bojím se, bojím,
Že tmu si volím!

Bojím se, bojím,
Že marnost je tady,
Bojím se, bojím,
Že neexistují klady.

Bojím se, bojím,
Že víra je v háji,
Že naleznu klíč,
Ne k peklu, k ráji!!!

Bojím se, bojím,
Že bojí se i oni,
Vzpomínají, blbci,
Na loni a loni.

Abstinent aneb už nikdy nebudu pít ve škole 

Vzbouzím se s vyprahlou pouští v krku,
Oči slepené pískem se perou s víčky,
Až zapíchnu do spánku špičku bolavého brku,
Tam čísi hlas v mém krku.
A děti budou si hrát s gumovými míčky,
Oblité prkýnko na první metu,
Včerejší menu do lopatky smetu.
Klečím hodinu, drncající zuby,
Snad krev místo blití mi poteče z huby!
Promnu spící rysy a prošlapu cestu,
Zapnu vodopády, nasadím husí vestu.
Rozsekaný zátylek!
Litr rumu a pár klasických piv,
Místo krve mi snad proudí líh!
Slzy vína,
Na rtech slina,
Cizí.
Žaludek mi zle tepe v bolavém břiše.
Už nebudu, přísahám, to zasrané klišé.

© 2023 Ei /www.eiart.cz/ všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky